.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمايت جمعي از اقتصاددانان از گزينه پيشنهادي وزارت اقتصاد و دارايي

عباس معمارنژاد استاد دانشگاه و مدير گروه اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم و تحقيقات در گفت و گو با خبرنگار فارس در مورد قابليت‌هايي كه يك وزير اقتصاد بايد داشته باشد گفت: به طور كلي براي تصميم‌گيري و سياست‌گذاري مناسب در عرصه اقتصاد سياستگذاران و تصميم‌گيران بايد فهم و درك درستي از پديده‌هاي ملي اقتصادي و عوامل مؤثر بر آنها و ارتباط بين آنها داشته باشد و براي رسيدن به اين فهم درست بايد بررسي دقيق و موشكافانه‌اي از نظريه‌هاي اقتصادي داشته باشد.
وي با بيان اينكه سيدشمس الدين حسيني از چنين توانايي‌هايي برخوردار است افزود: حسيني ضمن شناخت كامل و درك صحيح از نظريه‌هاي مختلف اقتصادي در به كارگيري آنها شرايط و ويژيگي‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي كشور را مدنظر قرار مي‌دهد.
معمارنژاد تصريح كرد: امروز حركت به سوي اقتصاد دانش محور و گذر از اقتصاد سنتي براي تمام كشورها از جمله ايران اجتناب ناپذير است. حركت در مسير اقتصاد دانش، مسئولين و سياستگذاران و تصميم‌گيراني را در حوزه اقتصاد مي طلبد كه به ابزارها، پيش نيازها مكانيزمها و سازو كارهاي اين نوع اقتصاد مسلط باشد كه حسيني از چنين تسلطي برخوردار است.
وي با اشاره به سوابق تحصيلي حسيني گفت: اگر به سوابق تحصيلي و علمي وي توجه كنيم ملاحظه مي شود كه درتمام مقاطع تحصيلي از كارشناسي تا دكتري تخصصي اقتصاد در زمره دانشجويان ممتاز بوده است.
مدير گروه اقتصاد واحد علوم و تحقيقات در ادامه افزود: سابقه چند سال تدريس موفقيت آميز، تهيه گزارشات كارشناسي چاپ كتب و مقالات متعدد به خصوص در حوزه اقتصاد بخش عمومي و رابطه دولت-بازار مي‌تواند يك پشتوانه قوي براي سياستگذار اقتصادي باشد كه اينها در كارنامه حسيني ديده مي شود.
شهرستاني فارغ التحصيل دانشگاه اوهايو و استاد دانشگاه در مورد وزير پيشنهادي امور اقتصادي و دارايي به فارس گفت: حسيني مانند بسياري از اساتيد و دانشگاهيان به كارهاي تحقيقاتي بسيار علاقه‌مند است و امروزه توجه به تحقيق و پژوهش مهمترين پشتوانه يك مدير ارشد به خصوص در حوزه اقتصاد است.
وي افزود: حسيني به دليل اينكه در زمينه‌هاي فقر، توزيع درآمد و يارانه‌ها و سايرحوزه‌هاي اقتصاد بخش عمومي مطالعات و تحقيقات بسياري انجام داده است مي‌تواند به ريشه يابي و حل مشكلات اقتصادي كشور بپردازد.
وي افزود: از ديگر ويژگي‌هاي حسيني اهل مشاوره بودن وي مي‌باشد كه اين خصوصيت براي يك مدير امتياز ويژه‌اي به شمار مي رود.
شهرستاني افزود: با شناختي كه از حسيني دارم به نظر مي رسد تيم اقتصادي و مشاوران وي در حوزه‌هاي مختلف وزارت اقتصاد بسيار قوي باشد.
عسگري ماراني مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري ملي ايران نيز در مورد ويژگي‌هايي كه وزير امور اقتصادي و دارايي بايد داشته باشد معتقد است: كسي به عنوان وزير اقتصاد سكان اقتصادي كشور را در دست مي‌گيرد در وهله اول بايد از فارغ التحصيلان ممتاز در رشته اقتصاد باشد و در مرحله بعد تجربه مربوط ه فعاليت در حوزه‌هاي اقتصادي و مالي كشور را داشته باشد كه خوشبختانه حسيني هم از فارغ التحصيلان ممتاز رشته اقتصاد و هم بيش از دو دهه تجربه در عرصه اجرايي و سياستگذاري اقتصاد كشور دارد.
وي با بيان اينكه وزارت امور اقتصادي و دارايي با حوزه‌هايي مثل گمرك، ماليات، خصوصي سازي و ذيحسابي تمام وزارتخانه‌ها مرتبط است گفت: بنابراين فردي كه به عنوان وزير اين وزارتخانه انتخاب مي‌شود بايد از شجاعت بالا در تصميم‌گيري و دقت در اجرا برخوردار باشد كه حسيني از چنين ويژگي‌هايي بهره مند است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

يعقوب كلايه 13 مرداد 1387
آقاي حسيني از دوستان همكلاسي دوران دبيرستاني بنده در دبيرستان حافظ تنكابن بوده اند كه فوق العاده تيز هوش و فعال مي باشند. ايشان اگچه آذري الاصل هستند ولي حداقل مدت بيش از 20 سال است كه به همراه خانواده پدري خود در شهرستان تنكابن(شاقوزكوتي) ساكن هستند و البته جزو افتخارات تنكابن مي باشند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.